Kotlovi B-SMART su namenjeni za smeštaj u kotlarnice i pomoćne prostorije. Poseduju visokokvalitetnu toplotnu izolaciju tako da najveći deo svoje toplotne energije predaju instalaciji centralnog grejanja. Dimenzije kotla su posebno prilagođene za smeštaj kotlova u manje prostorije ili gde je problem da kotao prođe kroz određene uske prolaze i slično.
Dozvoljeno gorivo za ovaj kotao je isključivo drveni pelet prema normi EN 14961 kvaliteta A1 ili A2 i prečnika 6mm. Ukoliko se kotao loži peletom koji nije deklarisan, garancija na kotao ne važi.
U kotao su ugrađeni sigurnosni ventil, cirkulaciona pumpa i ekspanzioni sud zapremine 8 lit. Za model B-Smart 30 je preporučljivo da se na instalaciju doda još jedan ekspanzioni sud minimalne zapremine 18 litara. Za model B-Smart 15 to nije neophodno. U kotao nije ugrađeno ozračno lonče.
Kotao poseduje sofisticirani gorionik za sagorevanje peleta (sopstveno originalno rešenje zaštićeno u Evropskom registru dizajna EUIPO). Totalno sagorevanje (još veća učinkovitost kotla i još ekonomičniji rad kotla (dodatna ušteda zahvaljujući novom gorioniku (šolji za izgaranje))
Gorionik je samočisteći zahvaljujući pokretnom livenom dnu, koje rotira elektromotor renomiranog proizvođača FIRŠT (Made in EU).
Ono što B-Smart razlikuje od kotlova slične konstrukcije jeste automatsko čišćenje plamenih cevi (turbulatora) kotla koje pokreće poseban motor.
Svi procesi rada kotla su automatski (paljenje, sagorevanje, gašenje gorionika). Kontrola sagorevanja je višestepena. Kotao poseduje pametnu regulaciju koja zahvaljujući posebnom senzoru ložišta prepoznaje kalorijsku moć peleta.
Kotao je moguće povezati na (bežični) sobni termostat (preporučenog proizvođača SALUS)
Regulacija kotla ima ugrađeni WI-FI modul i kotao se može povezati na internet (preporuka).
Unutrašnji kazan kotla je sačinjen od čeličnog kotlovskog lima debljine 5 milimetara, dok su ostale stranice kotla koje nisu u kontaktu sa vatrom, debljine 4mm.
Dovod peleta iz spremnika je putem internog transportera smeštenog u spremniku i potom slobodnim padom kroz odgovarajuću cev do gorionika. Na taj način, spremnik peleta i ložište kotla fizički su potpuno odvojeni i nemaju međusobnu mehaničku vezu čime se onemogućava prenos plamena prema spremniku kotla. Za svaki slučaj sigurnosni termostat na internom transporteru sprečava eventualni povratni plamen.
Sigurnosni senzor pritiska ložišta zaustavlja rad motora i doziranje čim se otvore donja vrata kotla.
Prošireni spremnik za pelete se montira na kotao na licu mesta. Prošireni spremnik je moguće dograditi samo na model od 30 KW.